• RSS
  • Facebook
  • Twitter
Comments

Találtam egy kis csokor GYIK-et a patkányok vemhességéről, gondoltam megosztom veletek.

Milyen hosszú a patkányok vemhessége?

 

21 - 23 nap a sikeres párzást követően. Az én lányaim 22. vagy 23. napot preferálják, de az is megeshet, hogy a patkány a 20. napon szül.

Vettem egy patkányt az állatkereskedésből és úgy tűnik, egyre inkább kerekedik. Kell e aggódnom?

 

Nem, de elkezdheted kötni a kis bébi csizmákat. SOKAT!

Na most tényleg, honnan tudom, hogy a patkányom vemhes?

 

Sajnos nincs otthoni patkány-terhességi teszt, de tök jó lenne, ha létezne! Ha nem láttad magát a párzást a születési időpont megjósolása eléggé trükkös lehet. A legtöbb nőstény patkány a vemhesség jeleit a 3. héten kezdik mutatni (Érdekes, más helyen meg azt olvastam, hogy ez már a 2. héten megtörténik, de nem akartam direkt félrefordítást csinálni - a szerk.) Egy pár nőstény még trükkösebb lehet, főleg, hogyha eleve kerekdedebb formájú és semmi vemhességi jelet nem mutat egészen a szülés előtti pár napig. Ellenben sok nőstény emlői eléggé feltűnőek lesznek már a 3. héten, ez is jele lehet a vemhességnek. Ha gyanítod, hogy a patkányod vemhes, akkor jobb lesz elválasztani a társaitól és egy "szülészeti - ketrecbe" tenni (Elég sűrű legyen a rácsköz, hogy a kicsik ne tudjanak kiszökni!), hogy biztonságban tudjuk a leendő anyát. Hogyha a patkány nem ellik meg a feltételezett párzás után 3.5 - 4 héttel, akkor vége a riadónak - a patkány nem vemhes.

Ki kéne egészítenem a vemhes patkányom alaptápját?

 

Egy vemhes és szoptató nőstény igényli az extra proteint, szóval jó lenne ezt neki megadni. Pár tenyésztő szeret alacsony zsírtartalmú macskakaját is adni vagy szója alapú bébitápszert vagy macskatápszert.

Milyen fajta ketrec megfelelő szülőszobának?

 

Én a kis ketrecet preferálom kis rácsközzel és legalább 3 inch (7,62 cm) magas alomtálcával, amibe beleilleszthetem a ketrecet. Ugyancsak előszeretettel veszem ki a függőágyat a ketrecből szülés előtt: egyszer az egyik nőstények a függőágyban szült meg és aggódtam, hogy a kicsik kieshetnek és megsérülnek. Pár tenyésztő a terráriumot preferálja (üveg, műanyag), de én jobb szeretem a ketrecet a jobb szellőzés miatt.

El kellene választanom a vemhes nőstényt a társaitól a szülés idejére?

 

Személy szerint azt mondom, igen. Szeretem lecsökkenteni annak az esélyét, hogy bármi rossz történik, amennyire csak lehetséges. A "dajka" nőstények esetleg úgy dönthetnek, hogy ellopják a kicsiket a szoptató anyától és a kicsik eközben megéhezhetnek vagy megsérülhetnek. A felnőttek verekszenek, akár játékból is és közben összenyomhatják a kicsiket. Egy másik nőstény a ketrecben egy újabb ismeretlent ad az egyenlethez, amit én személy szerint nem szeretek. (Értve arra, hogy nem tudni, hogy reagál a másik nőstény, nő a rizikófaktor.) Ha amiatt aggódsz, hogy a mamapatkányt nem fogadják vissza a társai, miután a kicsiket elválasztottad, összeeresztheted a felnőtteket egy kis játékidőre 15-30 percig (vagy többre, ahogy a kicsik egyre függetlenebbek az anyjuktól) így az ismeretség megmarad a felnőttek között.

Milyen fajta almot kellene használnom a szülés idejére?

 

Nem ajánlom, hogy a Carefresh-t vagy bármilyen más újrahasznosított almot használj - ezek hozzáragadnak a kicsikhez a születést követően. Plusz ezek elég porosak és a kis szájak, orrok eldugulhatnak tőle. lehet erre váltani, mikor a kicsik idősebbek, egy hetesek vagy többek, de a szülésnél nem ezt használom. Ruhaanyag jó lehet alomnak erre az időre, de ne használj pólószerű vagy bármilyen más könnyen kopható anyagot, mert a vékony szálak kikandikálhatnak az anyagból és a kölykök kis lábai köré csavarodhatnak elzárva a keringést, tapasztalatból tudom. A helyzet végül jól alakult a kis hím patkány számára, nem szenvedett semmilyen tartós sérülést, de ez fájdalmas és rémisztő élmény volt szegénynek, és még mindig rosszul érzem magam miatta.

Carefresh alom

Categories:

Leave a Reply