• RSS
  • Facebook
  • Twitter
Comments

Belevágtam. Remélem, bírni fogom cérnával :) A patkányok színének, mintájának és egyéb típusainak leírását akarom megosztani veletek, egyszerre csak egyet. Legyetek elnézőek: angolról fordítom a szöveget, és főleg színből sok van, elég sok. Aztán jönnek a jegyek. És persze ezeknek a kombinálásai. Totál rémálom :) Szóval, hogyha talán lassan is, de elkezdtem a fordítást és idővel, reményeim szerint a teljes tár felkerül a blog lapjaira. Akkor vegyük át az első, szerintem legalapabb színt: az agutit.

Az aguti (agouti) vagy más néven vadas az a szín, amit a "vadpatkányok színének" is neveznek, vagyis erre a színre kiált fel sok ember, hogy "Úristen (vad)patkány!", mikor meglát egy ilyen színű házi patit és igen a vadpatkánynak is aguti a színe. Eleinte nekem halál kommersz volt ez a szín, de most már teljesen beleszerelmesedtem - és a vadpatkányok eredeti agutijáért is majd megveszek, szerintem csodálatos szín ez, minden egyes szőrszálat látni a váltakozó színek miatt, csodaszép.

Aguti patkány
http://australianratforum.com - Katalisk fényképe

A házipatik aguti színe valamivel világosabb és gazdagabb, mint a vadpatkányok agutija. A szőr a patkány hátán és oldalán többszínű, sávokban váltakozik a fekete és a gesztenyebarna egy sötétszürke alapon (fedőszőrön). A gesztenyebarna szálak vége átmegy feketébe. A has szőre szürke ezüstös árnyalattal.

Az aguti fedőszőre
http://spoiledratten.com/articlebasicgeneticscolorcont.html

Általában az agutit gyakran összehasonlítják a gesztenyebarnával - a szőrnek összességében mély, gazdag pigmentjei vannak és ez a szőr egy jó aguti patkánynál szinte ragyog (ettől tűnik olyan tüzesnek). Néha az agutiknak túl sok pigmentjük van és ettől a has kap egy narancsos vagy sárgás árnyalatot, ellentétben az ezüstös szürkével, amit a leendő gazdi remélne.

Aguti patkány 2.
http://www.moonlitwatersrattery.com/agouti.html

A házi aguti patik színét következetesen tenyésztették ki egy ragyogóbb vörös színárnyalat elérése érdekében. Azoknak az aguti patkányoknak a szőre, akik a nyérc, a piros vagy bíbor szem génjét hordozzák, világosabb és ragyogóbb lehet, azoknak pedig, akik a kék színnek a génjét hordozzák, hidegebb, kékebb.

A fajta-sztenderd: Gazdag, pirospozsgás barna, egységesen tűzdelve fekete szőrszálakkal. A has ezüstös szürke, a lábak szőrének színe igazodik a testéhez, a szemek feketék.

Categories:

3 Responses so far.

  1. Mutu says:

    Jajj! A szívembe találtál ezzel a bejegyzéssel! Mutu malackám is aguti tengerimalac volt, és egyből ő jutott eszembe. Még nem láttam ilyen színű patkányt, csak fehéret, és szürkét, meg foltosat, de nagyon szép.

  2. Láttam, hogy Mutu malackádnak is ilyen színe volt, de azt nem tudtam, hogy hasonlóak az elnevezések. Éppen hogy hupilila patkány nincs még :D A hétre több színes bejegyzés már be van ütemezve, szóval színezünk még egy darabig :D

  3. Mutu says:

    Igen láttam, mindenképp olvasni fogom. :)

Leave a Reply